Hogy kerülnek tengeri herkentyűk a tangóba?! Hát egynek, nevezetesen a polipnak, igenis van itt helye, nem is akármilyen 😉 Olvass tovább!

Múlt héten a haladó órán elkalandoztunk egy kicsit a ganchók világában, és egészen a pulpo, azaz polip nevű figuráig jutottunk. Egészen pontosan így nézett ez ki.

Bár nem nehéz észrevenni a hasonlóságot a lábak mozgása és egy polip csápjai között, mégsem csak ennyi a kapcsolat. A figura ugyanis kitalálójáról, Norberto Esbrezről kapta a nevét, az ő beceneve volt El Pulpo. Nézzünk is meg rögtön egy videót tőle, nem hiszem, hogy utána sok kérdés maradna, miért is kapta ezt a becenevet 🙂

Norberto tangós családba született, édesapja és nagyapja mindketten zenészek, bandoneonosok voltak, így ő már a 3. generációt képviselte. Buenos Aires gyakorlatilag összes jelentős színházában dolgozott, évekig tanított Brazíliában és turnézott világszerte.

Védjegyévé vált folyékony, sima stílusa és természetesen az az elképesztő lábmunka, ami ganchók és sacadadák szinte vég nélküli örvényléséből jött létre – és becenevében sűrűsödött össze rendkívül találóan.

A következő két videó ugyanott-ugyanakkor készült: a bal oldalin a tőle megszokott stílust táncolja partnerével, míg a jobb oldalin azzal tréfálták meg, hogy a rá olyannyira jellemző mozdulatok (gancho, sacada, enganche) nélkül táncoljon.

A pulpo, vagyis cadenába tett, tehát végtelenített ganchók mellett számos más figurát is köszönhetünk Norberto kimeríthetetlen fantáziájának és kísérletező kedvének, ilyen például az ocho loco (nálunk az órákon hamis ocho néven fut), a sentada girada, az elevador vagy az el elástico is.

Spontán, játékos stílusa állítólag onnan ered, hogy rock and roll zenére kezdett el tangózni, és a műfajjal később sem szakított: nézzétek csak meg ezt a patent kis fellépést! Fényerőt és hangot tekerjétek a maximumra – az egyiket a színpadi hangulatvilágítás, a másikat a fíling miatt 😉

Norberto Esbrez 2014-ben fájdalmasan fiatalon, 47 évesen hagyta itt a földi táncparkettet.


Kata

Kata

Tangót tanítani nem könnyű, hiszen érzeteket tanulni és a test nyelvére lefordítani sem az. Mindenkit más fog meg, és mindenki mást ért meg. Mindaz, amit eddig a mestereimtől láttam és megvalósítottam próbálom úgy visszaadni, hogy a tanítványaink a lehető legszebben tudják beépíteni a táncukba.

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük